Greenwashing, czyli marketingowa ekościema, która ma poprawić wizerunek ale nie ma pokrycia w faktach, to nie tylko ryzyko wizerunkowe, ale przede wszystkim realne zagrożenie biznesowe. Dlatego warto mówić o ESG uczciwie, w oparciu o fakty, a nie ładne, ale puste hasła.
Tym razem gorąco polecamy blog Adventure Media   gdzie dostępny jest tekst o greenwashingu, zjawisku, które zagraża firmom nie tylko wizerunkowo, ale i finansowo. Przeczytacie w nim o tym, że Prezes UOKiK postawił zarzuty greenwashingu 4 firmom, a każdy z nich zagrożony jest do 10% rocznego obrotu przedsiębiorstw.
Link do artykułu: kliknij tutaj
Dodajmy, że z początkiem sierpnia w wykazie prac legislacyjnych Rządu pojawił się projekt implementacji unijnej dyrektywy 2024/825.
Nowelizacja ustaw o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz o prawach konsumenta rozszerzy katalog tzw. czarnych praktyk handlowych o 12 nowych pozycji, m.in. zakaz używania ogólnych haseł typu „eko” czy „neutralne klimatycznie” bez możliwości ich udowodnienia.
Planowany termin przyjęcia projektu przez Radę Ministrów to I kwartał 2026 r., a implementacja do prawa polskiego powinna nastąpić do września 2026 r. (źródło: gov.pl)
W Instytucie Wspierania Biznesu pokazujemy, jak komunikować ESG uczciwie i w zgodzie z regulacjami.
Jeżeli jest to temat ważny dla Twojej firmy – zapraszamy do kontaktu:
kontakt@instytutwspieraniabiznesu.pl
W Instytucie Wspierania Biznesu:
opracujemy dla Ciebie strategię komunikacji ESG i zrównoważonego rozwoju, bez greenwshingu,
zajmiemy się jej realizacją,
a w razie potrzeby przeprowadzimy także szkolenia dla Twojego zespołu.